Emmsann's marsvin

Alla inlägg under juni 2010

Av Emma - 28 juni 2010 15:32

Igår så anmälde jag mig till min första utställning. Efter en jäkla massa om och men så skickade jag iväg anmälningsblanketten. Igår betalade också min kära pappa in till SMF så nu väntar jag bara på mitt medlemsnummer så jag kan göra webbanmälan i fortsättningen. Att anmäla förhand var inget hit i går. Det var som rena rama idrottspasset, man blev helt svettig.   


Idag så ska jag bara ta det lugnt. Hade konfimationsläsning nu på morgon och eftersom jag konfimerar mig på söndag så börjar "Vad-önskar-du-dig-i-konfirmations-present?" frågorna att rulla in. Jag har ingen aning om vad jag vill ha. Det är tomt i min skalle. Får la önska mig pengar men det känns inte roligt heller. Funderar på en ny kamera kanske?! Kamera av släkten, smycke av mammas kompisar och sedan en mobil av familjen! Där satt den! Så blir det. Tänk vad mycket man kan få gjort på att bara skriva ett blogginlägg...   

Av Emma - 26 juni 2010 23:45

I morgon måste jag anmäla mig till Hässleholmsutställningen. Då gör jag utställningsdebut tillsammans med Linnea och jag ska lyckas tåga ner med 2 transportburar den 16onde för att sedan åka til hässleholm med Linnea. Laban tänker jag inte ställa ut då han är långt i från utställningsredo men han får åka med som sällskap till Äppel som är tänkt att bli utställd i ras och pet och dessutom lär Linnea bli överlycklig av att se Laban så, everything for her!  


Nervös är jag också, dock över trimningen. Jag har inte börjat och lille Self saffron har lyckats få päls som en sheltie. Det kommer bli lite "hej jag har ett otrimmat marsvin" på utställningen menmen, han är så söt ändå :-)

Av Emma - 26 juni 2010 22:54

Igår var en sån dag då jag känner mig fri. Känslan av att ha något att fira. Igår vid 4 åkte familjen till några kompisar och käkade middag och lyssnade på traditionella midsommarlåtar. Små grodorna, björnen sover och moster på stan var några av dom! Där efter åkte jag hem och gjorde i ordning i uterummet och därefter kom A, M och A och vi satt och pratade och åt Ekströms Smulpaj. Måste ge den ganska bra betyg för att vara sk. "Frys och kylskåpsmat"- ;-) Efter det så drog vi till A och spelade kort med hennes bror och han var nog inte i nycktraste laget men gud vad kul vi hade! Sedan däckade vi i A's rum och där vaknade jag i morse också.


Frys och kylskåpsmat är en kategori jag skapat. Jag är en människa som är mot rester från gårdagens middag som sedan stått i frysen eller kylskåpet. Färsk mat ska det vara men när jag skaffar egen lya kommer jag tvingas äta kylskåpsmat så det är lika bra att jag börjar vänja mig.


Hoppas ni hade en bra midsommarafton också och skickade lika många "Glad midsommar" sms som jag :-)

Av Emma - 23 juni 2010 21:27

I 6 dagar tillbringade jag och min konfagrupp på lägergården i Gransnäs. Jag tror, eller rättare sagt, jag vet att det var dom bästa dagarna i hela mitt liv. Vi är världens bästa konfagrupp och tillsammans fick vi uppleva skratt och gråt. Tack L, C, E, K, L, A, M, F, O, S, A och M inklusive alla underbara faddrar och Prästen och J och A. Ni alla gjorde dessa dagar oförglömliga.

Vi träffade grymt många kompisar där, mest killar of course ;-) Kommer verkligen sakna det stället. Tacka Gud att mobiltelefon finns.


Saknaden Svider.

Av Emma - 15 juni 2010 18:47

JAG HAR SOMMARLOV!   


Vi har haft så otroligt tur med vädret eftersom det regnat hela helgen men det blev skinande sol och 20 + idag! Nu tänker jag bara andas ut och göra saker jag tycker är kul. Jag har nog världens roligaste sommarlov framför mig! :-D

Av Emma - 13 juni 2010 15:04

Antingen så gick Cherry för bra i fredags på lektionen eller så var hon allmänt lat idag så jag tvingade med Alice och Bas med på en liten kort tur i skogen efter några varv på volten. Först är det rätt in och rakt upp i skogen i världen brantaste backe sen är det nerförsbacke en bra bit tills man är hemma igen. Vädret höll sig i form idag och nu har solen börjat titta fram lite :-) Det som regnat hela helgen...

Bestämde och med Alic och Almina att rida bort till K.R.K och göra tävlingsdebut nu i sommar. Det blir sannolikt några små clear rounder.


  


Av Emma - 12 juni 2010 15:36

Just nu ligger båda grisarna och sover i en nystädad bur. Laban har bott in sig i handduken på ett av husen och lilleman ligger i ett hus. Dom har fått motionera på golvet idag ihop om att Laban ska rasa i vikt. Hans ögonlock har börjat hänga ordentligt nu och jag vägrar låta han få Fatty-eye. I så fall har han lyckats med att avsluta sin utställningskarriär innan den började. Min lilla mysfarbor. Äppel mår prima och jag ska få pappa att betala in dom där ynka 300 kronorna till SMF så jag kan anmäla mig till Hässleholmsutställningen. Jag är lite nervös och jag tror Linnea är lika så ;-)


Joel och Teddie har kommit på benen efter att dom blivit kastrerade och såren läker fint. Vetrinären limmade ihop såren med sårlim så inga stygn behövs ta bort osv. Joel verkar dock lite fundersam nu när hans hormoner lugnar sig men det lägger sig säkert också. Båda grabbarna fick komma ut i dag och smaska gräs på gräsmattan tillsammans med Kakka och Honey (Mina andra kastrater) och dom kom helt okej överens. Med tiden läker alla sår då dom inte kommit överens innan :-)

Av Emma - 10 juni 2010 20:45

Nu kom Teddie och Joel hem för en stund sedan från vetrinären. Allt hade gått jätte bra dock är det lite vingligt i huvudet ännu. Dom ser alkoholpåverkade ut när dom går alltså. Tycker synd om mina fina ninisar :(

Joel ska ju flytta hem till en familj strax efter den 10/7 och får då bo tillsammans med en hona. Lyckigare kanin kommer man få leta efter. Teddie ska få bo med mina andra två kastrater och mina tre honor då jag ska bygga en ramp i min nuvarande bur så det blir en stor istället för 2 lite mindre stora.

Jag har, seriöst, lagt ner 3200 kr på att bara kastrera kaniner. 800 kr tar dom på djurkliniken nere i Kungsbacka. Lite synd när man läser att vissa bara behöver betala 500 kr hos dom. Men vad gör man inte för sina älskade kaniner?! :-)


Nu sitter jag med en skål med paj och vaniljsås i knäet och har en lång kväll framför mig. Sista skoldagen i morgon för min del då jag inte kan på måndag eftersom det är konfirmation och på tisdag är det skolavslutning men vi börjar 9.30 i morgon och slutar 11.30 så det blir en chilldag. Onödigt kan man tycka, hehe ;-)





Presentation


Skrivandet om mina fyrbenta visselvänner som gör mina dagar till dom bästa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards