Emmsann's marsvin

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 1 februari 2011 21:55

Marsvin bara växer och växer och nu är det faktiskt så illa att jag inte kan hålla Äppel med en hand längre som jag kunde för några månader sen. Saffronkillen håller ju på att bli stor!


Äppelmazarin är hela 9 månader nu! Han är den första grisen jag haft sen 5 veckors gränsen och 300 gram och jag har uppfostrat han alldeles själv! :-D och det märks kanske så galen och tokig som han är... Och han är biff ska ni veta. Riktigt maffig och fin som selfar ska vara. Men han är inte min lilla Äppelpäppel längre. Han får inte plats i min hand längre och han känns som en stor stenklump än en liten smidig slajmboll som han var för 8 månader sen...


Laban är 31 månader, dvs. 2 år och 7 månader. Han håller på att bli gammal gubbe och det märks för han har blivit riktigt vresig av sig och bitts trots mina försök att få han tam som han var innan när han kom. Klimakteribevär i förtid skulle jag vilja säga...


Caviecares Mac som han så fint heter (åh vad jag älskar namnet) är nog en av dom finaste grisarna som bor i bokhylleburen. Han kommer bli så grymt fin när han blir äldre så det är inte sant! Hans fina huvud och hans fina bastanta stadiga kropp var verkligen inte det jag trott när jag stod där i landskrona i sommras och var depp för att vi införskaffat oss ett impulsköp fast det inte var ett impulsköp ;-) Mac är iaf 6,5 månad nu. Men det kan inte stämma för det känns som jag haft han längre än det. Fina Maccen!


Sídhanar är nu hela 3 månader och han är än en liten grisfis! Han kommer alltid vara mammas snöboll och det känns tryggt för det har han lovat mig. Sudden han redan hunnit med utställningsdebut och invigning av ny bur och mer lär det bli! Han har ju hela livet framför sig den snöbollen!


Ska fixa bilder också, måste ju jämföra med något! :-P

Av Emma - 1 februari 2011 20:58

Usch usch, fy skäms på mig. Nu har jag inte bloggat sen snön la sig och lite därtill så det är nästan som att jag glömt av hur man gör    Illa illa...


Eftersom jag är en sån som inte kan skita i saker hur som helst så tänkte jag att jag skulle göra ett inlägg för varje sak som hänt sen senaste! Ni får tycka att jag är hur larvig som helst men så är det!


Kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Skrivandet om mina fyrbenta visselvänner som gör mina dagar till dom bästa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards