Emmsann's marsvin

Alla inlägg under november 2010

Av Emma - 30 november 2010 10:45

Ack så glömsk jag är! Jag har ju glömt visa er nya buren!   


Kolla in här för att se resultatet och arbetets gång!

Av Emma - 25 november 2010 21:00

Tänk att en ända liten snöboll kan vara så önskad till världen som Síd är! Redan innan Kira och Alf sattes tillsammans var Sudden min och det är speciellt.


Slut med struntprat! Nu är Sudden här och han har flyttat in tillsammans med rexbebisen Mac! Dom går jättefint ihop och det tackar vi gud för. Två fungerande hanpar är inte att leka med ;-)


Sídhanar (med fjong över i:et) är en English Crested Dark eyed white aka. Snöboll och är fodd 18/10. Med ett öronveck  så är han nog den finaste snöbollen som finns och som jag någonsin beskådat! Han är efter den fina Pew crestedhanen SCH Trollstugans Alf och mamman är ingen mindre än selfen Ice T (Kira) som är gudomligt vacker! Kanske kan Sudden lyckas få en fin blandning av både mammsen och pappsen när han växer upp och blir stoooor!


 


Sudden har till och med fått en alldeles egen tråd på MiF! In och läs och kolla på massa fler vita dunbollsbilder vet jag    Klicka här!


Av Emma - 14 november 2010 21:00

Den 6 november drog jag och lillasyster till rävlanda för marsvinsutställning! Resultaten blev grymma kommentarer på både Äppel och Mac och vi lyckades fixa två bidrag till maskeraden också. Mac van sin klass Under 12 år och Äppel kom sist i klassen 12 + men jag hade riktigt kul den dagen och jag fick gosat med många marsvin och prata skit med andra marsvinsentusiaster. Det sistnämnda är nästan en utställnings höjdpunkt. Håller ni med mig? :-)

Av Emma - 13 november 2010 14:12

Dagarna som gått och jag inte bloggat har jag haft för mig en hel del. Igår kväll låg jag och tänkte på vad jag skulle skriva idag men nu är det helt borta.


Både kaninerna och marsvinen här hemma mår bra. Amanda (kaninen) har råkat ut för rinnande öga och jag tvättar och tvättar men inte ser jag någon skillnad. Hon har lätt fått ögoninflamationer andra gånger så det är inget nytt tyvärr. Kaninerna har ockå en sida jag kokade ihop en tid när jag hade tråkigt. Riktigt snygg faktiskt om jag får säga det själv    


  


För några veckor sen var jag hos Hanna och gjorde ett studiebesök hos hennes marsvin och oj vad fina dom är! Sen fick jag pussa på Síd som flyttar hem till mig om nästan 1 vecka. En liten snuttig Crested dark eyed white bebis som ska komma hem och flytta in i en ny bur som jag bygger förövrigt och bo med min lille rexbebis Mac! Eller ja, bebis och bebis vet jag inte. Han är ju enorm som ett hus :-O Vad är det han blir nu... 4 månader gammal. Kan inte stämma, måste stå fel i stamtavlan ju.

  

Vet inte om jag visat denna amatörbilden för er men han är ganska vacker ändå :-)


Idag tog jag mig även tid att sy en mysrulle, en mysrulle sen tog det stopp. Hahaha, får sy klart den andra till Mac och Sid någon annan dag.


Mitt burbygge förresten ser ut såhär och så har det sätt ut i snart 3 veckor kanske?!


  

Jag måste sätta mig själv och glasmästaren i arbete för det ända jag saknar är färg och plexiglas at the moment.


Senaste utställningen var i rävlanda nu den 6 november och jag tyckte det var en jätte trevlig dag! många härliga människor och fina djur. Mac och Äppel deltog i maskeraden som djävul respektive pumpa. Mac vann klassen 0-12 år och Äppel kom sist i sin klass 12 + år men hahah, det var jättekul ändå :-P


Nu ska jag försökra lista ut vad det var jag skulle skriva om för jag har glömt en hel del känner jag. Kram!

Presentation


Skrivandet om mina fyrbenta visselvänner som gör mina dagar till dom bästa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards