Emmsann's marsvin

Alla inlägg under september 2010

Av Emma - 30 september 2010 20:54

På lördag drar hela familjen till Landskrona. Två timmar bilfärd men oj vad kul det ska bli att få se en annan del av sverige! Mitt monster som mamma gått och blivit bff med, vi talar om vår kära Äppelmazarin, är anmäld till Pet och vårat nyaste tillskott snyggingen Mac som igår skrämde matte med att lägga sig raklång lealös och leka "bli-förlamad-som-en-kaninunge-kan-bli" leken är anmäld till både Ras och Pet men för ett par dagar sen gick halva hans klo av så vi får se vad the judges tycker. Jag ser det inte iaf   


Under dessa veckor min lilla meningslösa blogg legat nere så har jag suttit och kämpat mig igenom skoldagarna. Det är redovisningar, förhör, prov och en jäkla massa mer. Så fort det blir helg så kan jag faktiskt koppla av en stund och det är viktigt för mig att ta vara på dessa stunder. Förövrigt så är det bra ;-)


Nu sitter jag och försöker komma på vad det är som hänt här hemma men det är "korvstoppning", som min engelska och tyskalärare uttalar sig när det blir för mycket glosor att försöka öva in, så jag kommer inte på något at the momentoooo. Vad tycker ni om nya headern? Made by Emma kan jag tilläga och jag är väldigt nöjd!

Nu väntar sängen och lite städning av rummet. 22.00 ska jag ligga i sängen or die. Och jag vill gärna hänga med på utställningen... Hehe   

Av Emma - 4 september 2010 23:06

Idag utförde jag OS-maraton i marsvinsbadande. Tyckte själv att jag kammade hem en stor guldpokal men när jag jämför mig med lite större marsvinsuppfödare som måste bada 15 marsvin så känner jag mig ganska ägd. I vilket fall, tre nya små babylena marsvinsrumpor att ligga och sniffa på, ohyrafria vilket var resultatet jag ville ha efter en veckas kur med matolja.


Efter allt marsvinsbadande så drog jag ner till stan och fick min Egoboost-bok signerad av självaste Blondinbella. Hon var riktigt trevlig men jag var så sjukt nervös så jag vågade inte fråga om jag fick ta en bild med henne. Det var liksom "Hej kan du signera två böcker, Tack, hejdå". Fick hälsningen "Stå på dig" i min bok. Sitter och funderar om hon råkade se mig när jag gick runt och låtsades som om jag inte såg henne medans jag inväntade mod från herren däruppe. Så-pin-samt i så fall.


Nu väntar det lite Egoboostläsning och en mysig säng! Natti   

Presentation


Skrivandet om mina fyrbenta visselvänner som gör mina dagar till dom bästa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards