Emmsann's marsvin

Alla inlägg under juli 2010

Av Emma - 25 juli 2010 15:00

Här regnar det. Regnregnregn. Jag som trodde vi hade sommarlov? Inte då. Regnlov is the right word.

Har suttit inne hela dagen och det lär jag fortsätta göra. Jag vill tapetsera om mitt rum och inreda det med en massa fina möbler men nejnej. Mamma och pappa är tveksama till det och ändå så har jag en tapet liggandes i förrådet som ska sitta på min vägg!


Igår besökte jag och familjen skara sommarland. Vädret var inte det bästa men jag och syster lyckades prova både den ena och den andra poolen och vi åkte lite käkade texmex buffé och kollade på pirat,vattenshow föreställning! Mysigt att bara åka och göra sånt över dagen ibland :-) 

MM

Av Emma - 23 juli 2010 10:39

I förrförrgår fick jag mitt första nummer av Marsvinsmagazinet nerslängt i brevlådan! Jag hade suttit hela morgonen och väntat och tillslut så brummade postis in och leverarade det han skulle :-) Ett medlemsnummer blev det också så nu kan vi tacka gud för att jag kan använda webbanmälan så nu är jag härmed officiellt melem i SMF!!!1   


Här hemma rullar allt på. Jag blev dålig i förrgår och hade en väldans ont i magen men idag är jag pigg igen och jag har fixat en liten men jobbig "Att göra-lista".

  • Städa mitt rum
  • Karda kaninerna
  • Klippa klor på grisar och kaniner
  • Småplocka
  • Åka till Allum och hämta ut min ring
  • Fota marsvinen
  • Äta glass!

Sista punkten var tvungen att vara med...  Hehehhe






Av Emma - 18 juli 2010 22:33

Grattis till min älskade Luneas Äppelmazarin som blev BIS pet 5:a i sin ålderklass 2-5 månader igår på Häsleholmsutställninge! Grattis min prins   


Det fanns så många uderbara marsvin där! L's marsvin Dex var lika underbar och söt å charmade riktigt bra :-)

Av Emma - 11 juli 2010 21:54

  I onsdags åkte jag, E och A på clear round! Ni som rider vet innebörden annars kan jag förklara!

Man hoppar en runda, rider man utan att riva eller vägra så får man rosett! Jag kom hem med en efter den då jag klarade en av två rundor. Det var första gången jag var ute och "tävlade" med Cherry och jag är ganska nöjd över hur det gick.


Framridningen var ren piss. Hon bara sprang runt var orolig och spänd och hoppade och hade sig. Fick ridit fram lite med tack vare min tränare! annars hade det aldrig gått. Hennes röst är väldigt lugnande i både mitt och hästens huvud så det bedövade nog nervositeten lite. Första rundan gick ganska bra. Hoppade 70 70 och hon vägrade på 3 hinder. Andra gången red vi felfri och hon var lugn och balaserad. När vi fick rosetten var jag glad ska ni veta! Äntligen kom alla ridlektioner till användning    


Varmt var det också, uppmot 20 grader var det och solen sken på men hellre det än regn.

     


Min busehäst   


Av Emma - 11 juli 2010 21:15

Det är segt här hemma. Det är äckligt varmt och både jag och mina fyrbenta vänner tycker det är plågsamt. Kaninerna bor ute nu för tiden och marsvinen har gift sig med kylklamparna. Själv badade jag i havet för första gången i år med A och L och det var underbart varmt och skönt!

Igår åkte även Joel som ska få flytta hem till en familj och få flickvän, tror han kommer bli jätte glad :-)

nästa fredag tar jag mitt pick och pack och två marsvin och åker till L och gör min tävlingsdebut på lördagen, trimningen går seeeeeegt och jag skullle behöva hjälp känner jag menmen, pepparpeppar, detta ska gå bra! Med L som stöd så kan inget gå fel!


Nu kommer lite bilder från systemkameran med marsvinen som modeller ;-)


      


Äppel har blivit väldigt stor nu och han växer så det knakar.Dock blir man ju lite "storleksblind" om man ser dom hela tiden, då hinner ju ögonen med om man säger så, så jag tycker nog han är rätt liten fortfarande medans någon annan tycker han har växt Enormt mycket. Sötis marsvin ;-)


Hann ta lite bilder på Joel innan han flyttade också, busepojken som blev så mysig av sig in i det sista. Varför sålde jag han för? :-(


  




Av Emma - 5 juli 2010 14:47

I lördags kom dagen jag väntat på. Eller, kanske inte. Jag var så närvös så jag kallsvettades och hade jobbigt med andningen. Och att vädret var 20+ gjorde då inte saken bättre men vi överlevde och vi var en grupp som ljublade när vi kom ur kyrkan!


Efter det så blev det middag hemma med släkt och vänner och många fin presenter! Det var bland annat en Arvsring, en vanlig ring, pengar och sist men inte minst en systemkamera! Det första jag tänkte på när jag öppnade paketet var "ÄNTLIGEN ordentliga bilder på grisarna!" så igår och idag har jag suttit med kameran i nyllet och fotograferat allt jag gått förbi. Laban är dock den ända fotogeniska i denna familjen förutom kaninen Klöver då som är född till att sitta framför kameran men hon är för bra så henne kan vi inte räkna med!


Bilder kommer när jag fått mitt photoshop att börja fungera igen, hehe :-)




Presentation


Skrivandet om mina fyrbenta visselvänner som gör mina dagar till dom bästa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards