Emmsann's marsvin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Emma - 31 augusti 2010 12:46

I samband med att Mackan kom hem till oss fick vi samtidigt besök av Herr och Fru static. Nu sitter alla tre marsvinen inoljade sedan i söndags och jag hoppas att jag blir av med skiten. Laban fick jag klippa för att oljan skulle komma in i pälsen på han över huvudtaget. Eftersom han är vit i normala fall så blev han nu gul. Hoppas dom förlåter mig :-(

Av Emma - 31 augusti 2010 12:39

I lördags tog jag med min lillgrabben Äppel på utställning i Laholm. Tyckte det var jätte mysigt, trevliga människor och bra domare! Tyckte allt flöt på riktigt bra :-) Hem kom jag med en HP rosett för gulligaste nos (matte håller med domaren till fullo) och ett nytt marsvin! Lille Mac. Nu längtar jag tiills nästa palnerade utställning, Landskorna den 2/10!

Av Emma - 30 augusti 2010 16:29

Den nya familjemedlemen, Caviecares Mac. Här hemma har han fått det smexiga smeknamnet Mackan och han är född den 7/3-10. Han är en rex, cinnamon agouti och otroligt söt! Han kom hem till mig i samband med laholm och det var faktiskt min lillasyster som gick och blev kär i denna lilla killen. Han är väldigt tillgiven och otroligt mysig. Just nu bor han med mina andra två hanar men i framtiden är det tänkt att han ska bo med den store mannen Laban och Äppel ska få nytt sällskap.   


Han kommer få åka med på en del utställningar men utöver det så kommer han bara få vara kelgris!   

Av Emma - 30 augusti 2010 16:22

Nu har den bortglömda bloggen blivit avdammad och och fått ett litet ansiktslyft. Här hemma har det hänt en hel del kan jag meddela. En liten rexhane kom hem i samband med utställningen i lördags, jag har börjat skolan, marsvinen har fått flytta in till mitt rum och vi har fått besök av Herr och Fru Static.


Mitt liv kommer aldrig att bli tråkigt. Det händer nya saker hela tiden...

Av Emma - 13 augusti 2010 13:20

Igår kom jag hem från en händelserik och mysig vecka i kalmar! Fint väder, lite solbränna på det och ryggont efter att ha tillbringat mina nätter på en luftmadrass. Jag har för första gången ätit kroppkakor (!) i mitt liv, besökt ölands djurpark, träffat en massa nya människor och bara haft det trevligt. Detta besöket har varit inplanerat i över 1 år och jag är så glad att det äntligen blev av. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

 

Innan jag åkte drog jag i väg en anmälan (denna gången via webbanmälan på smf's hemsida) till utställningen i Laholm den 28onde. Jag började trimma idag och klippte klorna på båda grisarna.

Den 18onde börjar jag skolan. Jag har ångest och det känns påfrestande att ta sig dit 5 dagar i veckan i ett år. Jag börjar nian nu och det känns som att hela min fritid kommer gå åt till att plugga inför prov eller inlämningar.


Det ända inplanerade jag har idag är hästen kl. 3 och utöver det får vi se vad dagen bjuder på!



Av Emma - 1 augusti 2010 15:31

Nu ska ni få se! Jag har fått ett alldeles nymöblerat rum, bilder från kaninköparna av Joel och Hugo och på onsdag åker jag till kalmar och myser med L och J en hel vecka!  

          


Jag är jätte nöjd! Det blev mycket luftigare och ljusare nu och det gillar jag :-) Garderoben och byrån är från ikea, lika så filten, kuddarna, spegeln, lampan, lamphuvudet vid soffan, gardinen, sängkläderna och mattan!


     

Joel (Gråfläckliga) och deras kanin Smulan! Man ser verkligen hur lycklig pojken är! Underbart att han fått ett så fint hem  


  

Fick bara denna bilden på Hugo men nu vet jag att han lever iaf! Underbara kanin, han har det säkert toppen om han kan gå lös på gräsmattan utan koppel! Det kunde han inte här hemma kan jag säga, hehe :-P Jag vill bara hålla om han...  



Presentation


Skrivandet om mina fyrbenta visselvänner som gör mina dagar till dom bästa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards